(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken) stuur een bericht naar de kunstenaar
Acrylverfmet stof en papier
Acrylverf opdoek in combinatie met stof, papier en foto's. Achtergrond puur linnen.
Acryl, mixed media op doek
Acrylverf enmixed media met baklijst zwart
Sublieme momenten en hetgeen daartussen. De aantrekkingskracht van het warme licht. Dansend of als twee motten in de val? Een eindeloos spel. (Gebruikte materialen, acrylverf, gaasnet, collage/papier.)
Ik vlieg, vleugels nemen mij mee naar hoger perspectief. Los van alles kom ik tot de bestemming van mijn hartsverlangen. Uitstijgend boven omstandigheden of balancerend boven de afgrond? (Gebruikte materialen: acrylverf, foto, gaas.)
High Tea 02. Verwerkte materialen: Stof, echte bladeren, collagefoto van bomen.
Verbroken in verbondenheid. 'Real connections live on forever', maar zijn niet altijd fysiek verbonden. (Gebruikte materialen: Acrylverf, stof, ribbelkarton, gaasnet, verzilverd blaadje, zand, foto.)
Vergeving. Door elkaar te blijven zoeken kunnen we eenheid creëren waar verdeeldheid in de wereld heerst.
Koffie en High tea, momenten van ontmoeting. Niet statisch maar dynamisch, daarom de dynamiek in het schilderij van meerdere kopjes op een stapel die wellicht dreigt om te vallen. Op het doek verwerkt: scherven, echt lepeltje en knopen. Basic kleuren en toch gezelligheid. Een schilderij dat zorgt voor karakter in jouw (t)huis)
Acrylverf, jute koffiezak, lepeltjes, behang en prints van postzegels.
Koffietafel opgebouwd uit een grafisch spel van lijnen en vlakken. Met een mix van materialen als hout, kanten kleedjes en behang.
Bij nieuwsberichten kan relativeren bevrijdend werken. Drink een kop koffie, een moment van rust in de chaos. De kopjes zijn bewust boven op de kranten gezet die zich in een transparante witte laag verf bevinden zodat deze minder aanwezig zijn. De scherven op de kranten symboliseren de chaos in het wereldnieuws.
Het Laatste avondmaal heb ik hier verbeeld met een stapel schalen onder het brood dat gebroken wordt. Een schaal voor iedereen (vandaar de namen en verschillende vormen). Ook jij en ik mogen met een schaal komen om hem te vullen met ‘The Bread of Life’ zoals Jezus ook wel wordt genoemd. Een schaal verwijst naar de Japanse techniek ‘Kintsugi’: gebroken porselein wordt met goud gelijmd om het een nieuw leven te geven. Dit komt voor mij overeen met de reden waarom Hij het brood brak: als symbool voor zijn sterven waarmee hij ons een nieuw leven vol vrijheid en liefde wilde geven.
Via Dolorosa, op weg naar de kruisiging op Golgotha. Het kruishout en de doorns van de doornenkroon zijn letterlijk in het schilderij verwerkt. Evenals echte rozeblaadjes die symbool staan voor de liefde die de harten van de toeschouwers rood kleurt.
Acryl op canvas. 30x30cm
Zee op sloophout.
Acryl op hout.
Zeegezicht
Klik op het schilderij voor vergroting.